اصول دکوراسیون منزل در بخش‌های مختلف آن
نوشته شده توسط : مجید

 

اصول دکوراسیون منزل در بخش‌های مختلف آن

در دکوراسیون منزل، باید به فاکتور‌های مهمی توجه کرد. اصول کلی دکوراسیون منزل، با توجه به مواردی مانند: ارگونومی ساختمان، شناخت و روانشناسی رنگ‌ها، روانشناسی موقعیت، شناخت کادر منزل (دیوار‌ها)، کاربرد فضا و محل قرارگیری، تاثیر نور در بخش‌های مختلف پیاده سازی شوند. سبک‌های متداولی که برای چیدمان یک فضای کلاسیک با سقف‌های بلند و دکوراسیون زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل دو دسته انگلیسی و فرانسوی هستند.

در سبک انگلیسی، استفاده از خطوط صاف و مستقیم رایج است و شامل:

شرایتون
فضای اصیل
برادران آدامز
هپل رایت خنثی
چپن دیل و حالت رومی
سبک ویلایی رسمی ویلیام اندمری
جورجین و کویین آن کوچک (هردو رسمی)
کارهای لولا دار و سبک ریجبنی مشکی و طلایی
در سبک فرانسوی، استفاده از خطوط انحنا دار و سبک‌های زیر رایج است:

سبک روکوکو که تزئیناتی کمتر از باروک دارد.
سبک امپایر یا امپراطوری
ویکتورین (راحت ترین سبک)
سبک هایباروک (بیشترین حد تزئینات را دارد)

همچنین از دیگر سبک های چیدمان و دکوراسیون منزل، سبک مدرن و سبکی به نام روستیک (روستایی) است. درواقع در تمامی سبک‌ها هدف آن است که همه حواس انسان به کار گرفته شود و در عین حال، زیبایی بنا نیز حفظ شود. در دکوراسیون منزل، حس شنوایی با استفاده از عایق، شیشه دوجداره و… درگیر است. حس بویایی که باعث می‌شود بوی رنگ‌های خوش‌بو مانند صورتی را حس کنیم. حس لامسه که باعث احساس بافت‌هایی نظیر فلز یا فرش می‌شود. حس بینایی که مهمترین بخش است و تقارن را در فضای کلاسیک و پراکندگی را در سبک مدرن تشخیص می‌دهد. همچنین این حس کلیدی، قابلیت تشخیص : اندازه، فرم، جهت، جزئیات، تغییرات هندسی، فضاهای شعاعی و… را دارد.

در دکوراسیون منزل، دیواری که در اولین نگاه توجه را به خود جلب می‌کند و شامل پنجره‌های متعددی است، دیوار کانونی نام دارد. این دیوار شبیه تصویر زیر است و توجهات ناگهانی را به خود جلب می‌کند.

ورودی خانه:

اگر ورودی خانه با حیاط آغاز می‌شود، بهترین گزینه برای دکوراسیون منزل اصولی، استفاده از رنگ‌های سرد مانند سبز است؛ اما اگر با پله‌ها آغاز شود، استفاده از رنگ‌های گرم مانند قهوه‌ای و کرمی پیشنهاد خوبی است. توجه کنید که از اجزا و عناصر سرد مانند شیشه در ورودی استفاده کنید تا میان حس گرم و سرد اعتدال برقرا شود.

آشپزخانه

به طور اصولی، انتخاب شکل و حالت آشپزخانه‌ها به تعداد خواب منزل بستگی دارد. برای نمونه، خانه‌هایی که دارای ۱ تا ۳ خواب هستند، از آشپزخانه ال استفاده می‌کنند. خانه‌های ۳ تا ۵ خوابه از طرح یو وی و خانه‌های ۵ خواب به بالا دارای آشپزخانه جزیره هستند. بنابراین اگر فضای بزرگی در اختیار دارید، استفاده از جزیره و یو وی را در اولیوت قرار دهید. برای کف هم می‌توانید از سنگ، سرامیک یا کفپوش استفاده کنید و برای رنگ آشپزخانه، استفاده از رنگ‌های گرم یا میانه انتخاب مطلوبی است. از آنجایی که آشپزخانه در دکوراسیون منزل بسیار مهم است، استفاده از دیوار عایق رطوب با ۸۰ سانتی متر قطر، سقف قابل شستشو و فضای دو کابینت تزئینی بسیار مناسب خواهد بود.

سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی در دکوراسیون منزل، دارای عناصر اصلی مانند: روشویی، وان، توالت می‌باشد. همچنین نورپردازی حمام باید زرد رنگ و بالای آینه باشد و از وان و دوش در حمام استفاده گردد. استفاده از بهترین کفپوش برای حمام و سرویس بهداشتی (سرامیک) توصیه زیادی می‌شود. همچنین توجه به ضدآب و عایق صدا بودن در طراحی سرویس بهداشتی باعث طراحی خوب آن خواهد شد. بهترین مکانی که می‌توان از سرویس بهداشتی بهره برد، نزدیک درب ورودی است.

طراحی نشیمن

دکوراسیون داخلی نشیمن باید با توجه به استفاده روزانه یا شبانه انجام گیرد. برای مدرن‌تر شدن فضا و اصولی شدن دکوراسیون منزل ، استفاده از مبل‌های بزرگ و حجیم با بالش و کوسن‌های زیاد توصیه زیادی می‌شود. همچنین می‌توان از مبل پذیرایی که شامل دسته چوبی و راحتی و نرمی کمتر است استفاده کرد. همچنین اگر فضایی بزرگ در اختیار دارید راحت‌ترین سبک طراحی نشیمن یا “مدرن را رعایت کنید”؛ در این سبک می‌توانید از سقف کاذب و متریال دارای بافت استفاده کنید تا فضایتان کوچک‌تر نمایان شود و دکوراسیون منزل خوبی ایجاد کنید.

 

 

دکوراسیون داخل ویلا طراحی داخلی رستوران , بازسازی ساختمان , دکوراسیون ویترین مغازه , طراحی داخلی منزل , دکوراسیون اداری مدرن , شرکت طراحی داخلی , طراحی مطب دکتر , طراحی داخلی طلا فروشی , طراحی داخلی در کیش , طراحی داخلی در اهواز , طراحی داخلی در شیراز





:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 10 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: